ABONELİK SÜREÇLERİ

Yetkili Elektrikçi Olmak İstiyorum Ne Yapmalıyım?

https://projeonay.kcetas.com.tr/#/auth/login üzerinden yetkili elektrikçi başvurusunu yapabilirsiniz.

İmar Affından Faydalanarak Nasıl Abone Olabilirim?

3194 Sayılı İmar Kanunu Geçici 11 inci maddesine göre;

  • 12.2021 tarihinden önce tamamlanmış yapılar,
  • 07.2022 tarihinde önce yapı ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara; yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğal gaz gibi alt yapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürülen yapılar,

Belgelenmesi halinde, ilgili yönetmelikler doğrultusunda fenni gereklerin yerine getirilmiş olması ve  bu maddenin yayımı tarihinden itibaren başvurulması üzerine, kullanma izni alınıncaya kadar ilgili mevzuatta tanımlanan ait olduğu abone grubu dikkate alınarak geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabilir.

3 Fazlı Abonelik Alabilmek İçin Gücümün Ne Olması Gerekir?

Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği’nin 22 ‘nci maddesinin “Üç fazlı tesislerde nötr iletkeni bulunanlarda faz-nötr arasına, nötr iletkeni bulunmayanlarda iki faz arasına bağlanacak yükün değeri (projedeki talep gücü) en çok 5 kW olabilir. 5 kW ‘in üzerindeki beslemeler üç fazlı sistemle yapılır.” hükmü gereği, her bağımsız bölüm için talep gücü 5 kW üzeri (konutlarda bağımsız bölüm sayısı 3’ten fazla ise eş zamanlı talebinin de uygulanmasından sonraki güçtür) sistemlerde 3 fazlı besleme yapılmaktadır.

Hangi Durumlarda Kompanzasyon Sistemine İhtiyaç Vardır?

Kompanzasyon sistemi tesis etmesi gereken kullanıcılar, reaktif enerji tarifesi uygulamasına dahil olan kullanıcılardır. Dağıtım Lisansı Sahibi Tüzel Kişiler ve Görevli Tedarik Şirketlerinin Tarife Uygulamalarına İlişkin Usul ve Esaslar’ın 13 üncü maddesi gereğince mesken aboneleri, aydınlatma aboneleri, tek fazla beslenen aboneler, kurulu gücü 15 (on beş) kW’a (dahil) kadar olan aboneler dışındaki tüm dağıtım sistemi kullanıcıları için reaktif enerji tarifesi uygulanmaktadır.

İç Tesisat Projesinin Geçerlilik Süresi Kaç Yıldır?

Elektrik İç Tesisleri Proje Hazırlama Yönetmeliği, Proje Onay Geçerlik Süresi başlıklı Madde 7 hükmü kapsamında; proje onay tarihinden itibaren geçerlilik süresi 5 yıldır. Bu süre içerisinde tamamlanmadığı takdirde onaylanan proje hükümsüz sayılır ve yeniden proje çizdirilmelidir.

Yapılan Başvurulardan Ücret Alınmakta Mıdır?

444 7 186 Çağrı Merkezimize cep telefonlarından ve sabit hatlardan yaptığınız aramalar üzerinden şirketimiz tarafından herhangi bir ücret alınmamaktadır. Ancak kullanıcısı olduğunuz GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi tarafından yapılan tahsilatlardan, hizmet aldığınız GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi sorumludur. ​​​ Diğer kanallarımız üzerinden yapacağınız başvurularınız için de herhangi bir ücret talep edilmemektedir. ​​​

Bağlantı Hattı, Bağlantı Anlaşması ve Bağlantı Bedeli Nedir?

Bağlantı Hattı: AG’den bağlı tüketiciler için, yapı bina giriş noktasından dağıtım şebekesine kadar, OG ‘den bağlı tüketiciler için, tüketicinin şalt sahasının bittiği noktadan dağıtım şebekesine kadar, Üreticiler için şalt sahasının bittiği noktadan dağıtım şebekesine kadar olan hattı ifade eder.

Bağlantı Anlaşması: Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliği kapsamında, dağıtım şirketi ile tüketicinin/üreticinin dağıtım sistemine bağlantı yapması için imzalanan genel ve özel hükümleri içeren anlaşmadır.

Bağlantı Bedeli: Bağlantı hattı, tercih edilmesi halinde kullanıcı tarafından tesis edilebilir. Bu durumda ilgili kullanıcı tarafından bağlantı bedeli ödenmez. Bağlantı hattının Dağıtım Şirketi tarafından tesis edilmesi durumunda kullanıcı tarafından bağlantı bedeli ödenir ve bağlantı hattı Dağıtım Şirketi tarafından tesis edilir. Bağlantı bedellerini içeren EPDK kurul kararına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/3-1330/nihai-kullanicilara-uygulanan-diger-bedeller

Perakende Satış Sözleşmesi Kullanıcı Adına Olması Zorunlu Mudur?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 48. maddesi kapsamında; kendi adına perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmadan daha önceki tüketici adına düzenlenen ödeme bildirimlerini ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketilmesi usulsüz elektrik enerjisi tüketimi olarak tanımlandığından perakende satış sözleşmesinin kullanıcı adına olması gerekmektedir.

KESME-AÇMA

Perakende Satış Sözleşmesi Yaptım Elektriğim Ne Zaman Açılır?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 49. Maddesinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde;

  • Kentsel ve kent altı dağıtım bölgesinde 24 saat içerisinde,
  • Kırsal dağıtım bölgesinde 48 saat içerisinde elektriğiniz açılır.

Kesme Açma ekiplerimiz hafta içi 7:30 – 22:00 ve hafta sonu 9:00 – 17:00  arasında hizmet vermektedir.

Borcumdan Dolayı Elektriğim Kesildi. Borcumu Ödedim Elektriğim Ne Zaman Açılır?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 49. Maddesinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde;

  • Kentsel ve kent altı dağıtım bölgesinde 24 saat içerisinde,
  • Kırsal dağıtım bölgesinde 48 saat içerisinde elektriğiniz açılır.

Kesme Açma ekiplerimiz hafta içi 7:30 – 22:00 ve hafta sonu 9:00 – 17:00  arasında hizmet vermektedir.

Abonelik Sözleme Fesih İşleminde Bulundum Bulundum. Talebim Ne Zaman Sonuçlanır?
  • Kentsel ve kent altı dağıtım bölgesinde 24 saat içerisinde,
  • Kırsal dağıtım bölgesinde 48 saat içerisinde

Elektriğiniz kesilerek talebiniz sonuçlandırılır.

Sayacımda Mühür Yok Ne Yapmalıyım?

444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek talebinizi iletebilirsiniz. Güvenliğiniz için sayaca müdahale edilmemesi gerektiğini belirtmek isteriz.

Kesilen Elektriği Yükümlülüklerimi Yerine Getirmeden Açarsam Ne Olur?

Borç nedeniyle kesilen enerjiyi, yükümlülüklerinizi yerine getirmeden açmanız durumunda Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği Madde 42 ç) bendi çerçevesince Kaçak / Usulsüz Elektrik Tespit Tutanağı tanzim edilerek enerjiniz tekrardan kesilir. Kaçak elektrik kullanımı suçtur.

Kesme-Bağlama Bedeli nedir?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 49. Maddesi kapsamında belirtilen, elektriğin tekrar bağlanması ile birlikte bir sonraki dönem faturasına yansıtılan bedeldir.

SAYAÇ

Faturam Fazla Geldi Nasıl İtiraz Ederim?

Faturalarınızın tekrar incelenmesi için tüketim yapmadığınızı gösteren diğer yardımcı belgeler ile (örneğin ilgili döneme ait su faturanız) size Görevli Tedarik Şirketinize dilekçe vererek inceleme talebinde bulunabilirsiniz.

Sayacım Yandı Ne Yapabilirim?

444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek talebinizi iletebilirsiniz.

Binam İçin Yıkım Kararı Çıktı Ne Yapmalıyım?

Aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte dilekçe doldurularak Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizde bulunan “Evrak Kayıt” birimine başvuru yapılmalıdır.

  • Kimlik Fotokopisi (Tüzel kişilik ise imza sirküsü, vergi levhası, yetki belgesi)
  • Tapu Fotokopisi
  • Yıkım belgesi
Sayacım Çalındı Ne Yapmalıyım?

Aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte dilekçe doldurularak Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizde bulunan “Evrak Kayıt” birimine başvuru yapılmalıdır.

  • Kimlik Fotokopisi (Tüzel kişilik ise imza sirküsü, vergi levhası, yetki belgesi)
  • Bu başvuru esnasında Kolluk Kuvveti gibi resmî kurumlar tarafından sayacın yerinde olmadığına dair düzenlenen tutanakların sunulması gerekmektedir.
Sayacımın Başka Kullanıcı İle Karıştığını Düşünüyorum Ne Yapmalıyım?

444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek talebinizi iletebilirsiniz.

Tüketim Yaptığım Halde Faturam 0 “Sıfır” Geldi Ne Yapmalıyım?

444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek talebinizi iletebilirsiniz.

Sayacımda Hasar Var (Yandı, Kırık, Ekran Yok Vb.) Ne Yapmalıyım?

444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek talebinizi iletebilirsiniz.

Sayacım Uzun Zamandır Okunmuyor Ne Yapmalıyım?

“Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği Madde 32” gereğince 25-35 gün periyotlarında sayaç okumaları yapılmaktadır. İlgili ayda yapılan ziyaret veya ziyaretlerde sayaç mahalinin kapalı veya ulaşılamaz olması durumunda sayaç okuması gerçekleştirilememektedir. Bu durumda Kullanıcı Hizmetleri merkezlerimiz ya da 444 7 186 numaralı Çağrı Merkezi aracılığıyla endeks bildirimi yapılarak fatura oluşturabilirsiniz.

KAÇAK-USULSÜZ KULLANIM

Kaçak İhbarında Nasıl Bulunabilirim?

Web sitemiz, mobil uygulamamız, 444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek talebinizi iletebilirsiniz. Kaçak ihbarlarında kişisel verileriniz korunmakta ve kesinlikle üçüncü şahıslarla paylaşılmamaktadır.

Kaçak Tutanağı Tutuldu Nasıl Ödeme Yapabilirim?

444 7 186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden ya da Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret ederek borç tutarınızı öğrenebilir, veznelerimizden ya da kcetas.com.tr adresinde paylaşılan IBAN numaraları aracılığı ile ödeme yapabilirsiniz.

Kaçak Elektrik Kullanımı Hangi Durumlarda Olur?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’nin 42 nci Maddesi’ne göre;

Gerçek veya tüzel kişinin kullanım yerine ilişkin olarak;

  • Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksızın dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi,
  • Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken ayrı bir hat çekmek suretiyle dağıtım sistemine müdahale ederek sayaçtan geçirilmeksizin elektrik enerjisi tüketmesi,
  • Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken sayaçlara veya ölçü sistemine müdahale ederek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması veya hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçirilerek, mevzuata aykırı bir şekilde elektrik enerjisi tüketmesi,
  • Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin ilgili mevzuata uygun olarak kestiği elektrik enerjisini, mücbir sebep halleri dışında açması,

Kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.

Usulsüz Elektrik Kullanımı Hangi Durumlarda Olur?

Tüketicinin;

  1. a) İlgili tüzel kişilere yapılmış başvuru olmaksızın, bulunduğu tüketici grubunun kapsamı dışında elektrik enerjisi tüketmesi,
  2. b) Kendi adına perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmadan daha önceki tüketici adına düzenlenen ödeme bildirimlerini ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketmesi,
  3. c) 6 ncı maddenin altıncı fıkrası hükmü dışında, ölçme noktasından sonraki kendi elektrik tesisatından üçüncü şahıslara elektrik enerjisi vermesi,

ç) Güç trafosunu değiştirdiği halde ilgili tüzel kişilere durumu yazılı olarak 15 gün içerisinde bildirmemesi,

  1. d) Mesken tüketici grubunda yer alan tüketiciler hariç, kendisine ait tesis veya tesislerdeki bağlantı gücünün yüzde yirmiden daha fazla artması halinde, ilgili mevzuat çerçevesinde ilgili lisans sahibi tüzel kişiye başvurmaması veya başvurmuş olmasına rağmen ilgili mevzuat kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesi,

hallerinde, usulsüz elektrik enerjisi tüketmiş sayılır.

(2) Birinci fıkra ile ilgili olarak; (a), (b) ve (c) bentlerinde tanımlanan hallerde, usulsüz elektrik enerjisi tüketimi tespitinden önce ilgili tüzel kişilere başvuruda bulunulmuş olması ve bunun belgelenmesi durumunda, usulsüz elektrik enerjisi tüketimine ilişkin hükümler uygulanmaz.

(3) Birinci fıkra kapsamında tanımlanan usulsüz elektrik enerjisi kullanımlarına ilişkin tespitlerde;

  1. a) Birinci fıkranın (b) bendinde belirtilen halde tedarikçiler tarafından (a) bendinde belirtilen halde ise görevli tedarik şirketi tarafından,
  2. b) (c), (ç) ve (d) bentlerinde belirtilen hallerde ise dağıtım şirketi tarafından,

Tüketiciye yükümlülüklerini yerine getirmesi için 15 gün süre verildiğini belirten kesme ihbarı bırakılır. Yükümlülüklerini yerine getirmeyen tüketicinin dahil olduğu tüketici grubundan ait olduğu yıla ilişkin Kurul Kararı ile belirlenen kesme-bağlama bedelinin 5 katı ücret tahsil edilerek, bu fıkranın (b) bendinde belirtilen hallerde doğrudan, (a) bendinde belirtilen hallerde ise görevli tedarik şirketinin bildirimi üzerine dağıtım şirketi tarafından elektriği kesilir. Bu madde kapsamında yapılan kesintiler hakkında dağıtım şirketi tarafından ilgili tedarikçiye 2 gün içerisinde bilgi verilir.

ARIZA

Arıza servisi hafta sonu hizmet vermekte midir?

Arıza Servisleri çağrı merkezimize gelen ihbarlara 7 gün 24 saat 186 ve 444 7 186  numaralardan cevap vermektedir.

Bahçemde / Yolda bulunan ağaç şebeke tellerine değiyor, kesilmesini/budanmasını istiyorum ne yapabilirim?

KCETAŞ Kullanıcı hizmetleri servisine ağaç kesimi ya da budanması ile ilgili dilekçe ile müracaat ederek veya 444 7 186 Çağrı Merkezimiz üzerinden başvuru yapılmalıdır. Başvuru talebine istinaden yerinde gerekli incelemeler yapılarak sonuç başvuran kişiye iletilmektedir.

Direkten eve gelen kablom soyulmuş/eskimiş/yıpranmış ne yapmalıyım?

Yeni bir havai hat (antikron) kablo alıp araması  444 7 186 nolu telefondan çağrı merkezimize bilgisi verilmelidir.

İki direk arası kablo koptu, yola düştü ne yapmalıyım?

İki direk arası elektrik teli/kablosu düşmesi aciliyet gerektiren durumdur,  444 7 186 aranarak bilgi verilmelidir.

Sokak aydınlatması yanmamakta nasıl bir işlem yapabilirim?

Yanmayan direğin direk numarası  ile 444 7 186 Çağrı Merkezimi arayarak aydınlatma arızası kaydı yaptırabilirsiniz yada www.kcetas.com.tr den mail yada kcetas online web başvuruda bulunabilirsiniz.

Aydınlatma lambaları akşam erken yanıp sabah geç sönüyor ne yapabilirim?

Direk numarası ve detaylı adres ile 444 7 186 çağrı merkezi arayarak aydınlatma arızası kaydı yaptırabilirsiniz.

Sokakta direk var fakat aydınlatma lambası yok nasıl bir işlem yapabilirim?

KCETAŞ Kullanıcı Hizmetleri Servisine müracaat ederek dilekçe yazmanız veya 444 7 186 Çağrı Merkezimiz üzerinden başvuru yapmanız gerekmektedir.

Ev içi şalter/sigorta atıyor veya ev içi şalterden/sigortadan kıvılcım çıkıyor. Ne yapmam gerekiyor?

İç tesisatta arıza olduğu için yetkili elektrikçiden destek alarak tesisatını kontrol ettirmesi gereklidir. Bina girişinde dairesine ait olan şalterin kapatılması (sigortanın gevşetilmesigerekir.

Sigorta atıyor/ şalter düşüyor, elektrikler kesiliyor. Ne yapmalıyım?

Evin içerisindeki şalter atıyor ise, iç tesisatta arıza olduğu için yetkili elektrikçiden destek alarak tesisatını kontrol ettirmesi gereklidir. Evin içindeki şalteri kapatmasına rağmen bina girişindeki ana şalter atıyor ise ana şalter özelliği kaybetmiştir, aynı amper gücünde yeni şalter alarak çağrı merkezini 444 7 186 araması gerekmektedir.

Kazı çalışması sırasında kabloya hasar verildi ne yapmalıyım?

Detaylı adres, detaylı adres bilinmiyorsa direk numarası ile 444 7 186 aranarak bilgi verilmelidir.