Sıkça Sorulan Sorular

1.KCETAŞ öğle arasında ve hafta sonu hizmet vermekte midir?

KCETAŞ Tüketici hizmetleri hafta içi öğle arasında ve hafta sonu 08.00-13.00 arasında hizmet vermektedir.

2.Arıza servisi hafta sonu hizmet vermekte midir?

Arıza Servisleri çağrı merkezimize gelen ihbarlara 7 gün 24 saat 186 ve 444 7 186  numaralardan cevap vermektedir.

3. Endeksim okunmadı/Faturam boş bırakıldı/Bana fatura gelmedi ne yapabilirim

Endeks memurunun sayaç mahalline ulaşamaması durumunda adrese boş bildirim bırakılır. Çağrı merkezini arayan tüketiciden sayaç üzerindeki endeks değerlerini, elektronik sayaçlarda tek zamanlı tarife için T değeri, çok zamanlı tarifelerde ise T1-T2-T3 değerlerinin virgüle kadar, mekanik sayaçlarda ise kırmızı çerçeveye kadar okuması istenir. Tüketicinin ilettiği endeks değerlerine göre hesaplama yapılarak tutar hakkında bilgi verilir onaylaması halinde son ödeme tarihi bilgisi de paylaşılarak faturalandırma yapılır.

4. 2017 yılında uygulanacak sayaç kontrol bedeli ne kadardır?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği ‘Sayaç kontrolü’ başlıklı 41. Maddesi 1. Fıkrası “Sayacın arızalanması veya ölçme hassasiyetinden şüphe edilmesi halinde, ilgili tüzel kişi veya tüketici tarafından sayacın kontrolü talep edilebilir. Bu talep, dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi tarafından 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu hükümleri çerçevesinde karşılanır. Sayacın doğru tüketim kaydettiğinin tespiti halinde sayaç sökme-takma ile 3516 sayılı Kanun çerçevesinde oluşan bedeller talep sahibi tarafından karşılanır.”

Hükmü kapsamında, sökme işlemi yapılan sayacın doğru çalıştığının tespit edilmesi hâlinde talep sahibine 2017 yılında uygulanacak sayaç kontrol bedeli şu şekildedir:

 

SAYAÇ KONTROL BEDELİ TL
Direkt bağlı tek fazlı aktif veya üç fazla aktif ve/veya reaktif sayaçlar 16,05
Akım trafolu ve/veya gerilim trafolu aktif ve/veya reaktif sayaçlar 20,33

* Katma Değer Vergisi dâhil değildir.

5.Sayacım arızalandı ne yapmalıyım?

Referans numaranız ile 444 7 186 telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.

6. Sayacım yandı. Ne yapmalıyım?

Referans numaranız ile 444 7 186 telefonu arayarak aciliyetli ekip talep edebilirsiniz.

7.Elektrik sayacım çalınmış ne yapmalıyım?

Çalındığına dair Karakol’dan alınacak olan tutanak ile birlikte KCETAŞ Tüketici Hizmetleri Servisine müracaat etmesi gerekir.

8. Bahçemde / Yolda bulunan ağaç şebeke tellerine değiyor, kesilmesini / budanmasını istiyorum ne yapabilirim?

KCETAŞ Tüketici hizmetleri servisine ağaç kesimi ya da budanması ile ilgili dilekçe ile müracaat ederek talebini iletmelidir. Başvuru talebine istinaden yerinde gerekli incelemeler yapılarak sonuç başvuran kişiye iletilmektedir.

9.Direkten eve gelen kablom soyulmuş/eskimiş/yıpranmış ne yapmalıyım?

Yeni bir havai hat (antikron) kablo alıp araması  444 7 186 nolu telefondan çağrı merkezimize bilgisi verilmelidir.

10.İki direk arası kablo koptu, yola düştü ne yapmalıyım?

İki direk arası elektrik teli/kablosu düşmesi aciliyet gerektiren durumdur,  444 7 186 aranarak bilgi verilmelidir.

11.Sokak aydınlatması yanmamakta nasıl bir işlem yapabilirim?

Yanmayan direğin direk numarası  ile 444 7 186 Çağrı Merkezimi arayarak aydınlatma arızası kaydı yaptırabilirsiniz yada www.kcetas.com.tr den mail yada kcetas online web başvuruda bulunabilirsiniz.

12. Aydınlatma lambaları akşam erken yanıp sabah geç sönüyor ne yapabilirim?

Direk numarası ve detaylı adres ile 444 7 186 çağrı merkezi arayarak aydınlatma arızası kaydı yaptırabilirsiniz.

13. Sokakta direk var fakat aydınlatma lambası yok nasıl bir işlem yapabilirim

KCETAŞ Tüketici Hizmetleri Servisine müracaat ederek dilekçe yazmanız gerekmektedir.

14. Ev içi Şalter/Sigorta atıyor veya Ev içi Şalterden/Sigortadan kıvılcım çıkıyor. Ne yapmam gerekiyor?

İç tesisatta arıza olduğu için yetkili elektrikçiden destek alarak tesisatını kontrol ettirmesi gereklidir. Bina girişinde dairesine ait olan şalterin kapatılması (sigortanın gevşetilmesi) gerekir.

15. Sigorta atıyor / şalter düşüyor, elektrikler kesiliyor. Ne yapmalıyım?

Evin içerisindeki şalter atıyor ise, iç tesisatta arıza olduğu için yetkili elektrikçiden destek alarak tesisatını kontrol ettirmesi gereklidir. Evin içindeki şalteri kapatmasına rağmen bina girişindeki ana şalter atıyor ise ana şalter özelliği kaybetmiştir, aynı amper gücünde yeni şalter alarak çağrı merkezini 444 7 186 araması gerekmektedir.

16.Kazı çalışması sırasında kabloya hasar verildi ne yapmalıyım?

Detaylı adres, detaylı adres bilinmiyorsa direk numarası ile 444 7 186 aranarak bilgi verilmelidir.